وبگاه تخصصی مقالات ساختمانی وبگاه تخصصی مقالات ساختمانی .

وبگاه تخصصی مقالات ساختمانی

عایق کاری پی ساختمان

عایق کاری پی ساختمان جهت پوشاندن تراز برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و آب به باطن آن انجام می شود . یک عدد از متداول ترین منش های عایق بندی رطوبتی بوسیله قیر و گونی انجام می شود .با گذشت دوران و پیشرفت تکنولوژِی عایق های پیش ساخته وارد بازار شدند به اسم ایزوگام که عمل را برای افراد سهل کرد . ایزوگام ها به نسبت منش های سابق خیس عایق کاری در بازه کوتاه و بدون ساخت مزاحمت انجام می شود . به تازگی مهندسین در آنالیز و پژوهش ها خود از روش های جدیدی برای ایجاد عایق های رطوبتی به کار گیری کرده اند و با به کارگیری از مواد نانو علاوه بر مصالح ساختمانی ضد آب عایق های رطوبتی نانو نیز ایجاد کرده اند .

راه
های عایق کاری پی ساختمان یک عدد از راه و روش های عایق کاری پی ساختمان به کار گیری و نصب ایزوگام می باشد . طبق استاندارد های جان دار در کشور ایران عایق های رطوبتی به دو جور تقسیم می شوند که شامل عایق رطوبتی پیش ساخته ( ایزوگام ) برای پی ساختمان و عایق رطوبتی پیش ساخته برای سطوحی زیرا بدنه و پشت بام ساختمان ها می باشد .برای عایق کاری پی ساختمان ابتدا پی ساختمان را با قیر کاملا می پوشانند و آنگاه از نصب عایق به دور کناره های آن را جوشکاری می کنند .برای عایقکاری پی ساختمان به جهت اهمیت آن از ایزوگام های استاندارد استعمال می کنند .
آنگاه از ایزوگام یکی از شیوه های عایقکاری رطوبتی ساختمان که از پیشین تا به امروز موضوع به کار گیری قرار می گرفته می‌باشد قیرگونی می باشد .برای عایقکاری پی ساختمان به رویه قیرگونی ابتدا تراز پی را با قیر به طور کامل پوشانده و بعد از آن مبادرت بع پهن کردن لایه گونی می کنند و به ترتیب به همین خط مش عایقکاری تا آخر انجام می شود .در ایران بها ایزوگام به نسبت قیرگونی پایین تر بوده به همین استدلال برای خودداری از نفوذ رطوبت از ایزوگام ها بیش تر استعمال می شود .

آب بندی ساختمان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ تیر ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۱۷:۳۶ توسط:polborj موضوع: نظرات (0)