وبگاه تخصصي مقالات ساختماني وبگاه تخصصي مقالات ساختماني .

وبگاه تخصصي مقالات ساختماني

عايق سفيد بام (بام سفيد) چيست؟

همانطور كه مي دانيد دقت به مصرف با صرفه ي انرژي مي تواند هم بر كاهش هزينه ها تاثير بگذارد و نيز در پرهيز از هدر رفتن منابع سوخت غير قابل رجوع و برگشت نقش فراوان مهمي دارد . به مراد خودداري از هدر رفتن انرژي امروزه اكثري تاز اشخاص ترجيح مي دهند ساختمان هاي خود را با به كارگيري از شايسته ترين منش هاي عايق كاري، عايق بندي كنند تا به اين ترتيب با ممانعت از هدر رفتن انرژي هزينه هاي خود را هم به دست‌كم برسانند . ولي عايقكاري اشكال گوناگون دارد و با هدف ها مختلفي پياده سازي مي شود . به طور مثال عايق هاي حرارتي، عايق هاي رطوبتي، عايق هاي صوت و…عايق بام هم يك رويكرد براي دوري از رورد رطوبت و نم به داخل ساختمان و ممانعت از تخريب سازه و افزايش ارتفاع قدمت آن مي‌باشد . در گذشته از منش هاي سنتي براي عايقكاري بام استعمال مي كردند . البته امروزه از مصالح توسعه يافته تري براي اين فعاليت استفاده مي كنند چرا كه راه و روش هاي سنتي داراي معايبي ميباشند . در ادامه با مجموعه نوآوران امكانات عايق ايريك ياور گرديد تا علاوه بر اين‌كه شما را از معايب راه هاي هايقكاري بام سنتي باخبر نمائيم، شما را با راه و روش عايق كاري با استعمال از عايق سفيد بام آشنا نمائيم .

آب بندي ساختمان

عايق
سپيد بام
معرفي
عايق سفيد بام (بام سفيد) عايق سپيد بام نوعي عايق مي باشد كه در كشورهاي توسعه يافته به شدت مورد به كارگيري قرار مي گيرد و به طور كامل آب بند مي باشد . اين نوع عايق بر مبنا مواد اكريليكي و پليمرها ساخته شه ميباشد و براي به عمل بردن آن جهت عايقكاري ساختمان كافيست آن را با آب تركيب فرمائيد . عايق سپيد بام دارنده مزاياي فراواني مي‌باشد كه در اين مطلب به ذكر آن ها خواهيم پرداخت همينطور تماما سازگار با محيط زيست مي باشد .

همان گونه كه گفته شد، شيوه هاي سنتي عايقكاري مثل قير و گوني و ايزوگام، داراي مشكل ها و معايبي مي‌باشند كه كم اندك جاي خويش را به مصالح پيشرفته تر دادند .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۱۵:۱۴ توسط:polborj موضوع: نظرات (0)

بهترين راه عايق بندي و مواد عايق بندي و عايق كاري

آب بندي ساختمان

در اين مقاله به اين سوال پاسخ مي‌دهيم كه راه و روش اصولي عايق بندي و عايق كاري نما و بام و استخر و … چيست؟ و همينطور به تحليل شيوه قديمي قير و ايزوگام مرحله براي عايق كردن ميپردازيم .

عايق
بندي و عايق كاري
از گزاره متداول‌ترين عواملي كه منجر به معضل كشيدن صنعت توليد و ساز مي‌شود مي‌توان به تأثيرات مخرب رطوبت و يا نشت آب به باطن ساختمان‌ها اشاره كرد . نفوذ رطوبت و نشت آب به داخل ساختمان‌ها ، بود همينطور هدر رفتن آب در مسيرهاي هدايت آب، نظير نهرها و جوي‌ها ، همچنين نشت آب مخازن و استخرها از گزاره مهمترين اين مشكل ها ميباشد از گذشته تا به امروز هستند .

مهندسين
و دست‌اندركاران رشته‌هاي عمراني و خدمات ساختماني مي‌باشد همواره به دنبال ارائه روش‌هاي مطمئني براي اين معضل مي باشند و از طرف ديگر تأكيد و ماندگار بودن آن راه يكي از ويژگي‌هاي با اهميت اين شيوه است
روز جاري
راهكارهاي متفاوتي جهت كنترل و سوق دهي ورود و خروج آب و رطوبتدر پروژه‌هاي عمراني وجود دارد، به استدلال تصميم‌گيري در اين باره به علت محدوديت در گزينش

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۱۰:۱۲ توسط:polborj موضوع: نظرات (0)

آب بندي گودال هاي ساختماني

يكي از مهم ترين پروسه پروژه ساختماني ، آب بندي گودال هاي ساختماني مي‌باشد . متاسفانه برخي از اشخاص به حافظه كم كردن هزينه هاي پروژه از اين تراز ديده پوشي مي كنند البته آنگاه ها پس از اتمام ساختمان مشكل ها خودشان را نشان عرضه ميكنند . آب بندي به دو رخ انجام مي شود آب بندي فشار منفي و آب بندي فشار مثبت .

آب بندي ساختمان

اگر فشار آب از جهت پشت سطحي باشد كه شما آن را آب بندي كرده ايد به اين گونه آب بندي ، آب بندي فشار منفي ميگوييم البته در‌صورتي‌كه فشار آب از جهت دروني مرحله آب بندي گرديده باشد به اين گونه آب بندي فشار مثبت مي گوييم . آب بندي فشار منفي براي چاله هاي بالا بر انجام ميشود تا كليه قطعات به فعاليت رفته در پروژه بالا بر در امان از نفوذ كننده ها باشند . آب بندي هايي كه در استخر ها انجام مي گردد از مدل آب بندي فشار مثبت ميباشد .

 

 

 

ژئوساخت
اجراكننده
پروژه هاي آب بندي ساختمان ✉ Info@geosakht .com


۰۲۱۸۸۳۳۱۳۷۵

۰۹۰۳۲۶۶۱۷۰۹


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۱۸:۱۷ توسط:polborj موضوع: نظرات (0)